torsdag 22 oktober 2015

En lista om träning

Hos Anna med bloggen Orka mera! hittade jag en frågelista om träning som jag genast fick lust att fylla i. Ett lagomt bloggprojekt just nu.

Den här träningen längtar jag efter just nu
Att springa! Hösten är min bästa springårstid; varken för varmt eller för kallt och inget pollen i luften. Hösten för tre år sedan var dessutom min bästa springperiod formmässigt (före envist löparknä och graviditet) så jag har fina minnen av höstlöpning. Men just nu känner jag fortfarande av foglossningen lite grann och jobbar på med uppbyggande träning för att kunna springa i vår istället. Och nästa höst!

...men det här står mig upp i halsen
Hemmastyrketräning är jättebra på många sätt och vis, särskilt när man har en bebis, men det kan bli lite enformigt i längden.

Det här träningsplagget är min favorit just nu
Jag har en aprikos kortärmad tröja om jag har köpt på second hand (second hand är bäst!) som är min favorit för inomhusträning. Jag har också en aprikos långärmad tröja som är min favorit för utomhusträning. Att båda är aprikosa är verkligen ett lustigt sammanträffande; jag kan inte påstå att det är någon favoritfärg...

Det här skulle jag verkligen behöva träna mer
Grundläggande coreträning kan man väl aldrig få för mycket av?

Det här känner jag mig stark i/på
Jag känner mig ofta stark när jag kör benpress på gymmet men det var väl någon gång i vintras jag gjorde det senast.

Just nu stör jag mig på i träningsväg
Att det ska vara så svårt för mig att få till bra konditionsträning...

En träningstrend jag tror eller hoppas ska gå över
Jag är inte så insatt i träningstrender men ordet trend ihop med träning får mig att tänka på träningskläder och att det ibland blir så mycket fokus i bloggar på att köpaköpaköpa nyanyanya träningskläder. (Säkert samma med vanliga kläder också i andra typer av bloggar men det träffar jag sällan på.) Som sagt, jag gillar second hand, och att använda det man har är förstås ännu bättre! Så jag hoppas på att trenden att ständigt köpa nya träningskläder (fastän de man har passar och inte är utslitna) ska gå över.

Det här har jag en tendens att prioritera bort
Rörlighetsträning

Jag står inte ut med
Tråkigt svar, men jag kommer inte på något faktiskt.

Skulle jag bara få träna en sak i resten av mitt liv skulle det vara
Löpning, förutsatt att jag slipper skador. Annars styrketräning på gymmet.

Det allra tråkigaste med att träna
Jag säger som Anna: duschen är tråkigast!

Kommande vecka lovar jag mig själv att
Se till att fixa de där konditionspassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar