söndag 7 september 2014

Bubblig melonsmoothie med kokos

Smoothie är ett gott mellanmål, tycker jag. Jag har ungefär tre sorter som jag varierar mellan. En av dessa är melonsmoothie som jag har två varianter av: den fluffiga godisvarianten med vispgrädde, och den lite mer juiceaktiga varianten med vanligt vatten eller i sällsynta fall bubbelvatten. Här kommer receptet på den bubbliga!



Bubblig melonsmoothie med kokos, 1 portion
Ca 0,5 honungsmelon
1 msk kokosflingor
1 tsk kokosolja
Ca 1,5 dl bubbelvatten (mineralvatten), naturell smak

Gröp ur melonen och lägg fruktköttet i en bunke. Tillsätt kokosflingor, kokosolja och sisådär en halv deciliter bubbelvatten. Mixa allt tills det är lagom finfördelat. Häll upp i ett glas och häll på mer bubbelvatten tills glaset är fyllt. Klart!

(Anledningen till att jag inte har i allt bubbelvatten från början är att då försvinner ju bubblorna när man mixar... men lite vätska behövs för att det ska gå att mixa väl.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar