söndag 25 januari 2015

I mina händer: Bebisbyxor



Jag missade första söndagens "I mina händer"-utmaning hos Mitt hem är min borg, men jag hakar på den här veckan istället. Den här helgen har jag sytt mina första bebisbyxor! Tanken är att de ska passa ihop med båda de bodys som jag sytt tidigare. Från början skulle de bli helt enfärgade, i det lite mörkare blå tyget som är samma tyg som kantbandet på den prickiga bodyn. Men så kom jag på att jag ville göra dem lite roligare, och att jag kunde knyta ihop dem lite bättre med den blå bodyn genom att sy detaljer i samma tyg som den bodyns kantband. Så fick det bli!



Mönstret är "Little Rabbit" från Ottobre 1/2012, ett nummer som jag köpte för att det verkade ha flera bra bebismönster. Jag har dock minskat vidden med några centimeter eftersom jag tyckte att mönstret verkade väldigt brett. Det gör väl inte så mycket om det är pösigt när det är byxor, men jag ville ändå ha en lite smalare modell. Jag tror att byxorna ska motsvara storlek 62 ungefär, om inte benen blev någon centimeter för korta. Det får vi se.



Bakfickan skar jag till på fri hand. Den hamnade kanske lite för högt upp, men jag tror att det kan bli rätt okej när byxorna sitter på. Själva fickan blev bra! Hålen för knytbandet är sydda som knapphål, och det ena blev verkligen inte bra... Det finns alltså lite att förbättra till framtida byxor, men jag är ändå nöjd med mitt första försök!





5 kommentarer:

  1. Snyggt kombinerat! Jag blir alltid så imponerad över er som syr sånt här snyggt. Det står på min vill-lära-lista så vilket år som helst -)

    SvaraRadera
  2. Jättefina bäbiskläder! Mysigt att få sy till sin egen lilla bäbis!

    SvaraRadera
  3. Vad fint färgerna passar ihop. Jag är så imponerad av alla som kan sy kläder och dessutom i jersey. Verkar skräckinjagande men du verkar ha snott ihop en halv garderob utan allt för stora missöden. Roligt att se hur fint det blev. Kul att du är med i utmaningen!

    SvaraRadera