torsdag 15 januari 2015

Project Run and Play

Jag gillar utmaningar och tävlingar; de får mig att prova sådant jag inte hade gjort annars. Det är också roligt att se vad andra hittar på. Project Run and Play är en tävling/utmaning på en amerikansk blogg, som jag har följt några "säsonger". Varje säsong är det ett antal (6 stycken tror jag) bloggare som deltar i huvudtävlingen, där de under tävlingsperioden ska sy barnkläder utifrån fyra teman, ett per vecka. Oj, vilka skapelser det kan bli! Dessutom får vem som helst delta i en öppen klass med bidrag som passar in på veckans tema.

I år ska de dock ha ett annat upplägg, med enbart en öppen tävling per månad där alla som vill får sy sin variant av ett visst (gratis) mönster eller beskrivning som skapats av någon av tävlingens tidigare huvuddeltagare. Eftersom jag inte har haft några barn att sy till förut har jag inte haft anledning att delta, men nu när vi förhoppningsvis får en liten en till sommaren tänkte jag passa på att sy lite barnkläder de månader det blir mönster/beskrivningar som passar bebisar (eller som kan göras om). Mitt första tävlingsalster visar jag här imorgon!

Till dess kan ni kika på månadens utmaning, som finns här! Det finns fortfarande tid att delta om någon blir inspirerad; 23 januari är sista dagen för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar