söndag 3 maj 2015

Me-Made-May'15, dag 1-3

Här kommer en första Me-Made-May-rapport! Så här i början tycker jag att det är roligt att blogga om Me-Made-May, men jag tänker inte lova att dokumentera hela månaden den här gången... Även i år inleddes maj med flera dagars sammanhängande ledighet vilket påverkade valet av kläder.



Fredag 1 maj: Jag tillbringade större delen av dagen hemma, närmare bestämt i syrummet faktiskt, där jag och min syster jobbade på ett gemensamt projekt. Jag hade på mig en egensydd bekväm tröja och ljusa köpejeans.

Lördag 2 maj: Även denna dag tillbringades främst hemikring, men det blev en tur till en secondhandaffär också. Den här tröjan färdigställde jag för snart ett år sedan, sisådär 20 år efter att mamma påbörjat den. Den har inte blivit använd så många gånger; främst för att jag inte är överförtjust i tyget tror jag. Byxorna känns kanske igen från mitt inlägg om att sy mammabyxor av vanliga byxor. Det här var ingen vidare kombination; tröjan gick visserligen över magen men ville gärna glida upp, och byxornas mudd ville gärna hasa ner... (Den grå långa koftan är ett secondhandfynd som snabbt blev en favorit!) På eftermiddagen bytte jag om till egensydda ljusblå mysbyxor eftersom jeansen skulle tvättas, men det blir det ingen bild på.

Söndag 3 maj: Idag var vi i kyrkan, och då hade jag på mig min randiga tunika som jag sydde om för ganska precis två månader sedan. Den har blivit en favorit! Till tunikan hade jag ett par grå tights. Inte riktigt min vanliga stil, men de svarta byxorna jag hade tänkt ha till hade inte hunnit torka efter gårdagens tvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar