söndag 10 maj 2015

Me-Made-May'15, dag 4-10

Så har den första hela veckan i maj förflutit, med lite blandat väder vilket har påverkat klädseln.



Måndag 4 maj: Dagen tillbringades på jobbet, men också på profylaxkurs på barnmorskemottagningen. Jag hade på mig min grönbruna tröja med en blomma på, som jag sydde för ungefär ett år sedan. Färgen är inte den roligaste, men tröjan har ändå blivit en favorit eftersom tyget är så mjukt och så gillar jag längden. Jag hade tröjan till mina ljusa jeans (ej omsydda), och den grå koftan passade bra till.

Tisdag 5 maj: Denna dag var jag bara på jobbet och hemma. Två av klädesplaggen jag bar har jag sytt om: den turkosa mammatröjan och jeansen med mudd istället för framfickor. Detta kompletterades med en ljusblå kofta, köpt på second hand.

Onsdag 6 maj: Även denna dag jobbade jag och var sedan hemma på kvällen. Den svarta tröjan jag hade på mig är en av de två tröjor som blev av med sin polokrage i december. (Hm, nu undrar jag vart den andra tröjan jag sydde om samtidigt har tagit vägen; den har jag inte sett på länge!) Byxorna är samma omsydda jeans med grön mudd som jag visat tidigare, och ja, den grå koftan är verkligen en favorit just nu...

Torsdag 7 maj: Ännu en jobb-och-hemmakväll-dag. Väderleksrapporten visade på ganska varmt väder så jag vågade mig på att inviga min omsydda lila tröja med trekvartsärm (och amningsfunktion fast den är ju inte aktuell än). Jag trivdes bra i tröjan, den är bekväm och sitter bra. En kollega tyckte att tröjan var jättesnygg, så det var lite extra roligt! Till tröjan hade jag mina jeans med grön mudd (samma som igår) och en köpt mörkblå kofta.



Fredag 8 maj: Veckans sista jobbdag, följd av en kväll hemma. Även idag fick jag inviga ett ny-omsytt plagg, nämligen den prickiga kortärmade tröjan med knytband. "Söt blus" kommenterade två av mina kollegor oberoende av varandra. Till den prickiga tröjan hade jag vit kofta och ljusa jeans och jag kände mig riktigt somrig!

Lördag 9 maj: Lördagen tillbringades mest hemma, växelvis i syrummet, köket, trädgården och fåtöljen i vardagsrummet. En tur till mataffären blev det också. Vädret var fortfarande varmt och soligt så jag tog fram en kortärmad grön v-ringad tröja som jag sydde om för drygt ett år sedan. Till den hade jag ljusa jeans och ljusblå kofta.

Söndag 10 maj: Idag har det regnat stora delar av dagen. Vi var i kyrkan på förmiddagen och jag hade på mig min gröna tunika och ett par svarta byxor som jag har sytt om på samma sätt som de mörkblå jeansen med grön mudd (men mudden, svart, syns inte eftersom tunikan är så pass lång). Den grå koftan fick vara med även idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar