söndag 17 maj 2015

Me-Made-May'15, dag 11-17

Tänk, redan har halva maj passerat! Det här var min sista hela jobbvecka - nästa vecka jobbar jag bara måndag-tisdag och sedan tar jag semester i 2,5 vecka innan föräldraledigheten tar vid.



Måndag 11 maj - Denna dag jobbade jag som vanligt på dagen och var på scouterna på kvällen (jag är scoutledare). Till jobbet hade jag på mig turkos omsydd tunika med mörkblå jeans (de med grön mudd, fast den syntes inte p.g.a. tunikans längd) och mörkblå kofta. På scouterna blev det bara köpekläder, förutom de mormor-stickade raggsockorna i gummistövlarna men dem kan jag ju inte ta åt mig äran för.

Tisdag 12 maj - En vanlig jobbdag följd av en kväll hemma. Jag hade på mig samma jeans som dagen innan, och den ceriserosa tröjan som jag piffade upp med sidenband i höstas. Till detta hade jag en ljusblå kofta.

Onsdag 13 maj - I dagens klädsel var det bara de svarta byxorna med mudd som jag själv har gjort något med (sydda på samma sätt som de mörkblå jeansen med grön mudd). Den blå tröjan och koftan är köpta och helt oförändrade. Denna klädsel funkade fint till både jobb (halvdag p.g.a. dag före röd dag), barnmorskebesök, besök hos sjukgymnasten (p.g.a foglossning) och hemmakväll.

Torsdag 14 maj - Ledig dag, som mest tillbringades hemmavid. Förra året hade jag svårt att få ihop jobbsnygga kläder, men i år är det egensydda hemmakläder som det råder störst brist på (jag kan såklart använda jobbkläder hemma också, men jag vill hellre spara dem till jobbdagarna). Denna dag tog jag därför på mig samma egensydda rödrandiga tröja som jag hade den 1 maj, fast jag varierade lite genom att ha den till de mörkblå jeansen.



Fredag 15 maj - Jag är van vid att alltid vara ledig på klämdagen i Kristi Himmelsfärdshelgen, men nu har jag jobbat denna dag två år i rad. Byxorna jag hade på mig är de omsydda svarta med svart mudd. Tunikan har jag faktiskt också fixat lite med, fast inte tillräckligt för att jag tyckte att det skulle vara intressant att blogga om så det finns inget inlägg om den. Den var från början ett par decimeter längre, och hade en dekoration i form av någon sorts tygblomma som mest hängde och slokade så den sprättade jag bort.

Lördag 16 maj - Vi var lediga och höll oss hemmavid, som jag berättade om igår. De flesta av mina egensydda tröjor låg i tvättmaskinen så jag hade på mig en köpetröja ihop med jeansen där jag sytt dit mudd istället för fickor. Bilden har min pappa tagit, och bakgrunden är vår enorma rhododendron-buske som snart är helt utslagen!

Söndag 17 maj - Idag fyller min syster år, och vi har varit på kalas. Den här svart-vit-gråa tunikan sydde jag om förra våren (sydde bland annat dit knytbandet) och den passar fortfarande bra, fast knytbandet är överflödigt just nu. Den kändes lagom festlig så jag hade på mig den till kalaset tillsammans med de svarta omsydda byxorna och en vit kofta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar