måndag 25 maj 2015

Me-Made-May'15, dag 17-24

Nu är ytterligare en majvecka till ända. Den här veckan jobbade jag bara två dagar, och sedan har jag haft semester! (Det är en bra grej med att få barn i början av sommaren, upptäckte jag - semesterdagarna går ju inte åt på sommaren eftersom jag kommer vara föräldraledig då.)



Måndag 18 maj - Näst sista jobbdagen blev ganska kort, för på eftermiddagen var min man och jag på profylaxkurs. Jag insåg när jag skulle ta bilden av min klädsel efter att vi kommit hem att jag hade nästan exakt samma kläder som förra kurstillfället... Man kan ju tycka att jag kunde ha undvikit det när jag nu dokumenterar vad jag har på mig hela maj, men icke. Som synes var det min egensydda tröja med knapp-blomman, och så ljusa jeans och ljusblå kofta. På kvällen var det sista scoutträffen för terminen, och precis som förra gången blev det köpekläder förutom mormors sockor.

Tisdag 19 maj - Sista dagen på jobbet på över tio månader, om det blir som vi tänkt! På morgonen kändes vädret somrigt och jag tog på mig min omsydda prickiga tröja (kortärmad), ljusa jeans och vit kofta. På väg hem frös jag i regnet...

Onsdag 20 maj - Första semesterdagen! Den tillbringades helt och hållet hemma. Nu behöver jag ju inte tänka på att spara på jobbsnygga kläder, så jag tog på mig min ceriserosa tröja med sidenband kring halsen. Byxorna är jeansen med mudd istället för framfickor.

Torsdag 21 maj - Andra semesterdagen var jag ute och for lite mer. Det började med ett besök hos tandläkaren tidigt på morgonen, fortsatte med sjukgymnastbesök efter lunch och så blev det även en sväng till mataffären på väg hem. Eh, jaha, klädseln undrar ni? Jo, jag hade på mig min omsydda lila trekvartsärmströja, de mörkblå jeansen med grön mudd och en mörkblå kofta.



Fredag 22 maj - Även denna dag gjorde jag en utflykt, den här gången till frisören. Vädret var ganska soligt och fint så jag tyckte att det passade med den kortärmade turkosa tunikan. I övrigt hade jag samma kläder som dagen före - mörkblå jeans med grön mudd (som dock inte syntes) och mörkblå kofta.

Lördag 23 maj - Jag var hemma i stort sett hela dagen. Det var ganska varmt, så jag passade på att inviga mitt rymliga grönbruna linne. Det visade sig vara mycket bekvämt och sitter helt okej även om det blir lite påsigt nedtill när jag sitter ner. Jag gillar särskilt mudden längst ner; numera är det så många av mina tröjor som liksom står ut nedanför magen men den här höll sig bra på plats. Linnet funkade fint till jeansen med mudd istället för framfickor.

Söndag 24 maj - Ännu en hemmadag med fint väder. Jag hade på mig min gröna v-ringade tröja och jeansen med mudd istället för framfickor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar