torsdag 16 juli 2015

Ett par små byxor

De här byxorna sydde jag för ett par veckor sedan när jag tyckte att lilla E behövde ytterligare ett par tunna byxor så här på sommaren (i storlek 50 hade vi bara två par velourbyxor och ett par i trikå). Jag rotade lite i en av mina refashion-lådor och fick fram en mörkblå tröja som jag tidigare sytt om från ett par tunna byxor. Dubbelt återbruk, alltså! Jag hade sparat byxornas beige sömmar som en rolig detalj på tröjan, och de fick nu vara med som sidsömmar på bebisbyxorna. För att knyta ihop det hela sydde jag beige muddar av det som var kvar efter en av mina allra första refashions då jag sydde om två t-shirtar till en lång bredrandig dito. (Bilderna blev lite för ljusa så de beige muddarna ser nästan vita ut.)



Jag använde samma mönster som till de gula byxorna med fickor, men minskade vidden lite eftersom de gula var så stora och hoppade över att sy fickor för att det skulle gå fort. En liten bakficka tyckte jag mig dock hinna med. Byxorna passar i nuläget men är ganska tighta runt rumpan så de kommer nog inte fungera så jättelänge. Men när de är urvuxna kanske storlek 56 passar istället! Där har vi lite fler tunna byxor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar