onsdag 22 juli 2015

Ny säsong av Refashion Runway!

Som jag har nämnt tidigare gillar jag utmaningar av olika slag. Senast deltog jag i en läsutmaning, Läs-a-lot sommaren 2015, och jag har även varit med i några olika syrelaterade utmaningar. För ett par år sedan anordnades två säsonger av en utmaning kallad Refashion Runway på bloggen The Renegade Seamstress, men jag hittade inte den förrän efteråt. Eftersom jag gillar refashioning (att sy om gamla klädesplagg till nya) har jag hoppats på att det skulle bli en säsong till, och nu fick jag se att det är på gång!



Utmaningen går ut på att åtta deltagare ska göra refashions utifrån sex teman, ett per vecka under en sexveckorsperiod. Efter varje vecka får alla som vill rösta på det bidrag de gillar bäst, och den som får minst antal röster åker ut. Till slut koras en vinnare. Alla som vill får också skicka in bilder på egna refashions utifrån veckans tema för publicering på bloggen, utom tävlan. Jag kommer nog inte sy något till varje veckas tema, men några av dem fångade mitt intresse så jag hoppas kunna delta i sew-along-en någon gång i alla fall. Säsongens teman är följande:

Vecka 1 (publiceras på lördag 25 juli): Combine Floral and Geometric or Stripes
Vecka 2: Gingham
Vecka 3: Handbag, Tote Bag or Clutch
Vecka 4: Maxi Skirt or Dress
Vecka 5: Boho Chic
Vecka 6: Asymmetrical

Läs mer om säsong tre av Refashion Runway här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar